Технологія укладання тротуарної плитки (бруківки)

Основою якісного укладання будь тротуарної плитки (укладання бруківки) є найретельнішим чином підготовлена основа. Але перш ніж підготувати основу, необхідно викопати грунт приблизно на 44 см і ретельно його утрамбувати. Ями, улоговини та інші зниження, в яких може застоюватися вода, в процесі вирівнювання поверхні засипаються ґрунтом з його ущільненням. Поверхні повинен надаватися поперечний ухил. Також необхідно на цьому етапі не забути про комунікації.

Для самостійного укладання потрібно:

Кельму, гумовий молоток, шнур або рибальська волосінь, дерев’яні або металеві кілки, будівельний рівень поливальний шланг, розсіювач для шланга, мітла, граблі садові або дерев’яна швабра, ручна трамбування, профіль або будь-який підручний рівний інструмент, швелер, двотавр або труба будь-якого діаметру, пісок , щебінь або гравій, цемент М500.

Підготовка основи.

Основа укладається на попередньо ущільнений ґрунт і є так званим захистом від промерзання і не повинна наноситися на замерзлий ґрунт. Міцність основи поряд з ґрунтом впливає на силу можливих навантажень, які буде витримувати покриття надалі. Для використання доріжок і майданчиків у приватних будинках досить мати основу в 20 см.

Для більших навантажень на ділянках проїзної частини потрібно основа в 30-40 см. Необхідно використовувати не мерзлий матеріал 0-40 мм-й щебінь, гравій і т.д. Цей матеріал (у відповідних умовах) укладається на одному рівні і на одній висоті і добре втрамбовується. На вже утрамбованії основі споруджується так званий проміжний шар з піску або щебеню, але краще з крупного піску: суміш піску і щебеню 0,5 см (найбільші крупиці 7 мм). Товщина проміжного шару в ущільненому стані повинна становити 3-5 см. Товщина проміжного шару повинна бути такою, щоб плитка височіла приблизно на 1 см від бажаної висоти покриття перед трамбуванням. Вирівнюючий верхній шар можна виконувати як з піску, так і з піщано-цементної суміші (співвідношення 1:10). Проміжний шар не втрамбовується до укладання на нього плитки. Трамбування проводиться після укладання плитки.

Укладання тротуарної плитки (бруківки).

У першу чергу необхідно визначити потрібний малюнок і відповідно кількість необхідної плитки за розмірами і візерунком.Технологія укладання тротуарної плитки (бруківки)

  • Натягнути шнур по краю плитки.
  • Перший ряд викласти по шнуру.
  • Плитку треба класти від себе на підготовлену поверхню.
  • Укладати треба по діагоналі, накладати нову плитку зверху таким чином, щоб вона щільно прилягала до попередньої щоб уникнути збільшення товщини швів.
  • Якщо плитка лягла нерівно, кельмою акуратно підкласти під неї пісок і трамбуванням обережно вирівняти її знову.
  • Після закінчення укладання слід в місцях явних перевищень вирівняти елементи мощення за допомогою гумового молотка під будівельний рівень.
  • Закінчивши укладання всіх плиток, потрібно замести шви пісково-цементною сумішшю (1:10).
  • Зі шланга з розпилювачем зволожити піщано-цементну суміш у щілинах. Після цього при необхідності посипте в щілини ще суміш.
  • У місцях підвищеної вологості (наприклад, під стоками з дахів) потрібно використовувати суху піщано-цементну суміш (3:1).
  • Для додання майданчику точної геометричної форми можна встановити пішохідний бордюр і доповнити незавершені ділянки половинками або запилених за формою плитками.
  • По краях покладеною плиткою майданчика в місцях установки бордюру слід викопати по натягнутому шнуру траншею невеликого розміру і необхідної глибини (щоб бордюр входив в цю траншею до необхідного рівня). Верх плитки повинен перевищувати верх бордюру на висоту фаски.
  • На рідкий розчин М100 виставляти бордюр.
  • По натягнутому шнуру обов’язково стежити за точним приляганням бруківки: один до одного і повторенням геометричних форм.
  • Борти бордюру пролити розчином М100 і заповнити піском.

Важливо: При укладанні плитки необхідно утримувати проміжки між плиткою 3-5 мм.

 Трамбування плитки.

Трамбування плитки проводиться тільки по сухій поверхні. Перед трамбуванням шви ретельно  перевіряються і ретельно поправляються, площа ретельно трамбують за допомогою пристроїв з гумовою основою.

Проміжки і висота плитки.

Для статичного укладання зазори є вирішальними, тому дефекти плиткового покриття зазвичай виникають від відсутності зазорів. Плитка ламається від відсутності еластичного дотику з сусідніми. Плиткове покриття не деформується при стабільному використанні і при навантаженні кожної плитки на основу. Якщо плиткове покриття обрамлено бордюром, плитка стикається як в арці. Звідси висновок – зазори повинні бути добре заповнені. І це не той випадок, коли можна почекати, що плитка сама собою стабілізується! Чим більше висота зазорів, тим більше сила передачі. Наявні зазори – необхідна умова для функціонального плиткового покриття, функціонально виконані зазори не прийнятні, для правильного укладання плитки. Матеріал заповнення швів необхідно вибирати досить стабільний для розподілу можливого навантаження від каменя до каменя. Плиткове покриття є функціональним при повному заповненні зазорів. Матеріал для заповнення зазорів повинен повністю підходити для пропускання води в усередину і далі проникнення в ґрунт.

Оптимальна статика завдяки правильній зв’язці плитки. Плоска похідна плитки, насамперед на навантаженнях кочення суттєво впливає на розташування плитки. Плитка займає своє початкове положення завдяки підкріпленню плиткових зазорів поруч лежачих плиток. Плитка, правильно встановлена ??для напрямку руху, відводить виникає на ній тиск на дві свої сторони. Чим активізує тиск на два плиткових зазори. Коли плитка покладена діагонально, то тиск розподіляється на всі чотири сторони від плитки. Отже, активізуються всі чотири точки зазору. Як показує практика, діагональне укладання є більш стабільним. Кожна окрема плитка наводиться до невеликого зсуву. Або навпаки: покладені під потрібним кутом шви плитки, правильно і до кінця заповнені, важливі для стабілізації навантаження на плиткове покриття. Діагональне укладання плиткового покриття, поряд з підвищенням стабільності покриття суттєво впливає на зменшення шуму при пересуванні по покриттю транспортних засобів. Напрямок плиткового покриття і малюнок швів є основоположним питанням архітектури плиткового покриття. Це приймається до уваги при облаштуванні вулиць і проїжджих частин вулиць, великих і маленьких майданчиків і використовується змішаний малюнок укладання. Для досягнення оптимального тиску і для хорошої реакції на цей тиск є оптична і практична причина спробувати скомбінувати 3-5 різних розміри і форми плитки.

Верхній шар / колірна гамма / можливі комбінації.

Респектабельний натуральний зовнішній вигляд плитці надає елегантність. Тому плитка добре підходить для найвимогливіших і вишуканих клієнтів. Великий вибір відтінків, природна форма і розмір створюють можливість для втілення різноманітних візерунків.

Технологія укладання тротуарної плитки (бруківки)

Посипте вимощений ділянку тонким шаром піску і зробіть ще два проходи вібратором. Якщо стики між плитками заповнені не повністю, повторіть процедуру. Це дуже важливо для гарної укладання. Пісок, правильно розподілений по стиках, сприйматиме навантаження, прикладене до поверхні сусідніх плиток і допоможе зберегти тверду і надійну поверхню.

Примітка. НЕ допускайте проїзду по брукованому ділянці до заповнення стиків піском. Пісок, засипається в стики, повинен бути чистим і не містити солей і органічних матеріалів, які можуть викликати появу в ньому рослин.

Укладання бруківки

Укладання бруківки у Львові та по всій Західній Україні. Більше восьми десятків виконаних замовлень. Низькі ціни! Знижки!

More Posts - Website